poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Podróżując przez Gruzję z Katarzyną P.

Już od jakiegoś czasu chciałam napisać o książce, z którą spędziłam kilka zimowych wieczorów. Nie wychodziłam z domu, a jednak w jakiś sposób zwiedziłam Gruzję. 


Autor: Katarzyna Pakosińska
Tytuł: "Georgialiki. Książka pakosińsko - gruzińska"
Liczba stron: 351


Moim przewodnikiem po tym pięknym, interesującym kraju była Katarzyna Pakosińska, znana z Kabaretu Moralnego Niepokoju. Jak można się spodziewać po kimś z tak dużym poczuciem humoru, jej książka "Georgialiki. Książka pakosińsko - gruzińska" nie jest do końca poważna. Nie jest to typowy suchy opis geograficzno - historyczny. Owszem geografii i historii tu sporo, ale wiele tu również opisów ludzkich charakterów, narodowej tradycji i kuchni. Możemy poznać gruzińskie poczucie humoru, a śmiejąc się z dowcipów przytaczanych przez Katarzynę Pakosińską niemal słyszymy jej głośny, charakterystyczny śmiech ;-) Ktoś, kto lubi historie miłosne, nie będzie rozczarowany, ponieważ pani Kasia opowiada o swojej pierwszej, wielkiej miłości...
Dużym walorem książki są zdjęcia regionów, przez które podróżowała autorka razem z ekipą programu "Tańcząca z Gruzją". To podczas kręcenia tego programu powstała książka, która teraz stoi na mojej półce między biografią Cristiano Ronaldo a książką Danuty Wałęsy "Marzenia i tajemnice" ;-)
Jeśli nie możesz wybrać się w podróż, a chcesz poznać inną kulturę, przeczytaj książkę pakosińsko - gruzińską! Polecam!

2 komentarze:

  1. Przewodniki nigdy nie były moją ulubioną lekturą, pisany jednak w inny niż tradycyjny sposób może rzeczywiście okaże się wart przeczytania :) Zwłaszcza że Gruzja jest bardzo ciekawym krajem, choć może nie za bardzo zachęcającym do wizyty.
    Ula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już wspominałam nie jest to typowy przewodnik. Może faktycznie Gruzja nie jawi nam się jako wspaniały cel podróży, ale powiem Ci, że dzięki tej książce, Gruzja wydaje mi się bardziej przyjazna i chyba bardziej "kolorowa" niż to sobie do tej pory wyobrażałam...

      Usuń