środa, 4 listopada 2015

"Wichrowe wzgórza" Emily Bronte



Autor: Emily Bronte
Tytuł: "Wichrowe wzgórza"
Liczba stron: 336


Dawno temu przeczytałam gdzieś piękny cytat. Niestety nie wiedziałam, kto jest jego autorem. Do dziś.

"Przewodnią myślą mojego życia jest on. Gdyby wszystko przepadło, a on jeden pozostał, to i ja istniałabym nadal. Ale gdyby wszystko zostało, a on zniknął, wszechświat byłby dla mnie obcy i straszny, nie miałabym z nim po prostu nic wspólnego" - cytat autorstwa Emily Bronte, autorki powieści "Wichrowe wzgórza, pochodzący z tej właśnie książki. 

Jedyna powieść Emily Bronte, wielokrotnie filmowana. 

Zawsze myślałam, że to tylko romans i chyba z tego powodu trochę tę książkę omijałam. Do momentu, kiedy ktoś polecił mi ją dość niekonwencjonalnym opisem (warto przeczytać, bo jeden z bohaterów jest psychopatą; i nie chodzi tu o potoczne znaczenie tego słowa, a raczej o jego sens psychologiczny). I faktycznie, "Wichrowe Wzgórza" to nie tylko romans, to psychologiczne studium ludzkich charakterów. Z tego powodu warto sięgnąć po tę pozycję książkową. Trudno uwierzyć, ile złego można uczynić z powodu zemsty i niespełnionej miłości.

"Mały chłopiec, Heathcliff, jako osierocone dziecko trafia do domu Earnshawów. Wychowując się w tej zamożnej rodzinie, obdarza odwzajemnioną miłością Katarzynę, córkę swoich przybranych rodziców. Prześladowany przez przyszłego dziedzica Hindleya, poznaje też smak nienawiści. Gdy przekonuje się, że konwenanse mogą pokonać nawet najsilniejszą miłość, znika na trzy lata, aby powrócić jako dysponujący fortuną niewiadomego pochodzenia, demoniczny i bezwzględny mściciel. Od tego momentu nikomu w rodzinie nie będzie łatwo znaleźć własne szczęście" - nota wydawnicza.

1 komentarz:

  1. Nigdy nie przeczytałam tej książki, bo kiedy się do niej zabrałam koleżanka zdradziła mi zakończenie i czar prysł. Dziękujemy za odwiedziny i zapraszamy do nas ponownie: http://dazzlingbookofstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń