wtorek, 16 października 2012

Wyśpiewam Wam wszystko

Jeśli spodziewasz się tradycyjnej autobiografii, nie czytaj. Jeśli chcesz uczestniczyć w niezwykłej muzycznej podróży razem z artystką jazzu, weź do ręki książkę, usiądź wygodnie w fotelu i zacznij metaforyczną podróż.

Autor: Urszula Dudziak
Tytuł: Wyśpiewam Wam wszystko
Liczba stron: 285



W tej książce trudno szukać chronologii. Nie znajdziesz tam zdań typu - urodziłam się w roku ...., w roku X zrobiłam to, a w roku Y tamto. Książka Urszuli Dudziak jest jak playlista. Piosenki na niej zawarte są pretekstem, impulsem do snucia przez autorkę wspomnień. Oprócz fragmentów życia zawodowego, Urszula Dudziak opisuje swoje małżeństwo z Michałem Urbaniakiem, mówi o wielkiej miłości do Jerzego Kosińskiego. Pod jednym z ich wspólnych zdjęć, zrobionym w 1987 roku, autorka pisze " [...] Nie mam zielonego pojęcia, że pokocham tego mężczyznę, który siedzi obok mnie, że oszaleję na jego punkcie, że będę wpadała w rozpacz przez niego i dotykała nieba razem z nim." (Urszula Dudziak, Wyśpiewam Wam wszystko, Kayax 2012, s. 152).

Książkę przeczytałam popijając gorącą czekoladę podczas jednego leniwego wieczoru. Pięknie wydana, dużo fotografii. Czyta się łatwo i przyjemnie.
Pozostaje jeszcze pytanie dlaczego w ogóle sięgnęłam po tę pozycję. Otóż powodów było kilka. Lubię, kiedy pani Dudziak śpiewa. Ponadto wydaje mi się, że jest ona ciepłym, sympatycznym człowiekiem. Co jeszcze? Zielona Góra ;-) Urszula Dudziak spędziła  tam kilka lat swojego życia, ja też...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz