czwartek, 23 czerwca 2016

"Moje córki krowy" Kinga Dębska (15)




Tytuł: "Moje córki krowy"
Autor: Kinga Dębska
Liczba stron: 254
Wydawnictwo: Świat Książki
15/52
(1,8 cm)


Historia napisana na dwa głosy - sióstr, Marty i Kasi. Choć obie na pierwszy rzut oka różnią się od siebie jak ogień i woda, to jednak wbrew pozorom wiele je łączy. Niestety dopiero ciężkie choroby rodziców uświadamiają siostrom, że są dla siebie ważne i że są sobie bardzo bliskie. 
Mimo, że autorka opowiada o trudnych tematach, jakimi bez wątpienia są choroby i śmierć, to książka pełna jest nadziei i ciepła, dużo tu humoru, ironii i sarkazmu. Śmiejemy się przez łzy.

"Moje córki krowy" to kolejny po "Chce się żyć" film na liście "do obejrzenia".


O autorze słów kilka:
Kinga Dębska urodziła się w Białymstoku w 1969 r. Jest absolwentką reżyserii filmowej na praskiej FAMU i japonistyki na Uniwersytecie Warszawskim, autorką cenionych filmów fabularnych i dokumentalnych. Zanim zaczęła robić filmy, pracowała jako dziennikarka. "Moje córki krowy" to jej literacki debiut. Film pod tym samym tytułem zdobył Nagrodę Publiczności i Nagrodę Dziennikarzy na tegorocznym Festiwalu Filmowym w Gdyni, Nagrodę Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych oraz Grand Prix na Polish Film Festival in America w Chicago.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz