poniedziałek, 4 listopada 2013

Kobieta w lustrze

Autor: Eric - Emmanuel Schmitt
Tytuł: "Kobieta w lustrze"
Liczba stron: 457


Schmitt przedstawia nam portrety trzech kobiet. Każda z nich żyła w innych czasach.
Anne, mistyczka żyjąca w XVI wieku, miłośniczka przyrody i natury.
Hanna, arystokratka zafascynowana psychoanalizą.
Anny, gwiazda filmowa.
Na pierwszy rzut oka nic ich nie łączy. Czy aby na pewno?
Na początku wydawało mi się, że losy tych kobiet nie mają prawa się przeciąć, że będąc tak różnymi osobami nie mają prawa mieć ze sobą nic wspólnego. Schmitt udowodnił mi jednak, że nie mam racji. Każda z opisanych przez niego kobiet nie pasuje do swojej epoki, w pewnym sensie wybija się ponad przeciętność. Ale czy tylko to je łączy? Musisz dowiedzieć się sam. Książka o kobietach, ale nie tylko dla kobiet.
Przeczytałam kilka książek Schmitta. Były to raczej krótkie opowieści. Dlatego powieścią "Kobieta w lustrze" w pewnym sensie mnie zaskoczył.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz