sobota, 24 grudnia 2016

Cztery żywioły Saszy Załuskiej: Lampiony Katarzyna Bonda (33)

Pamiętam, że kiedy przeczytałam drugą część tetralogii kryminalnej o Saszy Załuskiej, pobiegłam do biblioteki po kolejną. I jakież było moje zdziwienie, że kolejnej części jeszcze nie ma ;-/ Okazało się, że Katarzyna Bonda wydaje jedną książkę rocznie i jeszcze trochę będę musiała poczekać (od lutego). W oczekiwaniu na "Lampiony" przeczytałam inne książki Bondy.

"Lampiony" różniły się od poprzednich części. Tutaj głównym bohaterem nie była Sasza Załuska, lecz Łódź. "Lampiony" to książka o mieście, o tym jak tętni, mieni się feerią barw i żyje swoim życiem. Są tu ciekawe postaci, bohaterowie z krwi i kości, ale to miasto ich kreuje, to miasto lepi ich ze swoich naleciałości i legend. 

"Lampiony" czytałam bardzo długo, chyba przez dwa tygodnie, byłam chora, nie mogłam się skupić, musiałam wracać do niektórych fragmentów (bo lektura, jak zawsze u Bondy, była bardzo wymagająca).



Tytuł: "Lampiony"
Autor: Katarzyna Bonda
Liczba stron: 628
Wydawnictwo: Muza SA
33/52
(4 cm)


Z noty wydawniczej:
Sasza Załuska zostaje przyjęta na cywilny etat do gdańskiej policji i natychmiast oddelegowana do nowego zadania w Łodzi. To miasto stało się terenem groźnych wydarzeń. Dochodzi do serii pożarów. Mnożą się napady na bezdomnych i cudzoziemców, jawne akty homofobii i antysemityzmu. Działają bezwzględni czyściciele kamienic i szajki wyłudzające majątek od naiwnych staruszków, handlarze narkotyków, nieuczciwi prawnicy, podejrzani detektywi i fałszerze. Jakby tego było mało, pojawia się także podejrzenie, że Łódź jest zapleczem islamskich terrorystów. Czy te pozornie niepowiązane incydenty to w rzeczywistości realizacja jednego zbrodniczego planu, czy dzieło szaleńca? A może ta apokalipsa ma służyć jakiemuś konkretnemu celowi?

O autorze słów kilka:
Katarzyna Bonda - najpopularniejsza autorka powieści kryminalnych w Polsce. Z wykształcenia dziennikarka i scenarzystka. Wszystkie jej powieści zyskały status bestsellerów. Jest autorką trylogii kryminalnej z Hubertem Meyerem ("Sprawa Niny Frank", "Tylko martwi nie kłamią", "Florystka"). Ogromną popularność oraz prestiżowe nagrody przyniosła jej seria z profilerką Saszą Załuską: "Pochłaniacz" otrzymał Nagrodę Publiczności na Międzynarodowym Festiwalu Kryminałów 2015, a "Okularnik" - nagrodę Bestsellery Empiku 2015. Prawa do wydań zagranicznych zakupiły największe wydawnictwa na świecie, m.in. Hodder & Stoughton i Random House.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz